Talent /

Nieuwe perspectieven

Iedereen heeft iets extra’s, men noemt het talent. Talent is niet zeldzaam, dat is wat jij bent. Het is die blik in je ogen, de frons op je hoofd, talent heb je in je als je in jezelf gelooft. Talent. Nieuwe energie. Samen met gedrevenheid vormt het de basis voor succes. In dit Magazine staat talent centraal. Ons team is verrijkt gedreven en gemotiveerde young professionals. Zij zorgen voor frisse blik, verrassende invalshoeken en helpen bij het dwarskijken naar vraagstukken. 

Een ander talent dat wij aan onze aanpak toevoegen, is de expertise van landschapsarchitecte Inge Vleemingh. Vormgeefster van een nieuw landschap, waarin mens, dier en omgeving met elkaar in balans zijn. Met Inge kunnen wij strategische en creatieve uitdagingen vanuit een ander perspectief bekijken en daardoor nieuwe, waarde(n)volle invalshoeken ontdekken. 

Lees verder /

Priva /

Hybride huisstijl raakt kern van Priva

Priva ontwikkelt duurzame oplossingen voor procesautomatisering en klimaatbeheersing. Zij vroegen ons een corporate identity te ontwikkelen passend bij de ambitie. We presenteren een hybride huisstijl. Geen conventionele huisstijl, geen maatwerk met strikte regels, maar een flexibele stijl die aansluit bij de wereld van Priva. Dynamisch en altijd in beweging. Centraal in de corporate identity staat het Window on the World. Priva richt de blik op de wereld. De wereld is inspiratie en aanjager van de ontwikkeling van nieuwe concepten. Priva vertaalt zo kansen naar een Climate for Growth

Lees meer /

Inge Vleemingh /

Ons landschap als tool

Waarom ga je als landschapsarchitect bij een creatie- en strategiebureau werken? Na zes werkdagen kan ik zegen dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Daar heb ik goede redenen voor. Drie stuks. In de eerste plaats kunnen we veel meer gebruik maken van het landschap als marketing. Niet voor niets komen miljoenen bezoekers de bollenvelden bekijken, gaan we fietsen in de Betuwe tijdens de bloesemtijd en hebben de Chinese rijstsawa’s een enorme aantrekkingskracht. Het landschap met zijn rivieren, bossen, landbouw, bebouwing, heuvels en dalen dicteert een regio.

Lees meer /

Total Produce B.V. /

Op de juiste koers

Het Rotterdamse Total Produce B.V. is één van de grootse spelers binnen Europa als het gaat om de import van overzees fruit. Een bedrijf met een rijke historie dat behoefte heeft aan een nieuwe strategie voor de toekomst. Imagro neemt het hele bedrijf mee op expeditie om de eigen organisatie, de markt en de wereld te herontdekken. Dwars door hip en inspirerend Rotjeknor. Zelfs de oer-Rotterdammers binnen Total Produce B.V. bekijken hun eigen havenstad op een nieuwe manier.

Lees meer /

Bidboek De Peel /

Stapsgewijs naar een sterke positie in Brainport

Eind 2015 zette De Peel een stip op de horizon: De Peel maakt het in Brainport. Nu is het tijd om van die stip naar concrete stappen te gaan. En het stuur in handen te geven van de Doeners, terwijl de overheid faciliteert. Samen met de ambtelijke werkgroep ontwikkelt Imagro een bidboek De Peel; een Levende Agenda waarin Peel-projecten een podium krijgen. En waarin een beeld wordt geschetst hoe die stappen richting de stip worden gezet: in co-creatie met De Peel en Brabant. Einddoel: in 2030 een wereldspeler zijn op het vlak van circulaire economie.

Imagro inspireert de Peellanders: Van Vinken naar Vonken om straks te Vlammen

Lees meer /

Voedselonderwijs voor ieder kind /

ik teken ervoor!

Waarom geen cola tussen de middag? Die van mij lust alleen worstenbroodjes - van die en die bakker - en mag een snoepje nu ook al niet meer?

Lees meer /

Ter Laak Orchids /

Nieuw business model voor cadeau-orchidee

We weten het al heel lang: bloemen houden van mensen. Ze maken ons vrolijk, bieden troost en zijn ’t steuntje in de rug. Op mooie, intense en indrukwekkende momenten, zijn er bloemen. Samen met Ter Laak Orchids hebben wij deze gedachtegang vertaald naar en uitgewerkt in een creatief totaalconcept: sharing moments. Voor elk mooi of moeilijk moment een orchidee in een verstuurbare cadeauverpakking. Eenvoudig te bestellen via www.homeoforchids.nl. Natuurlijk ook geschikt als origineel relatiegeschenk voor de zakelijke markt.   

Lees meer /

Sustainable Urban Delta /

Meiny Prins (algemeen directeur Priva) startte in 2014 het initiatief Sustainable Urban Delta. Een verzameling parels op het gebied van water, voedsel, energie en mobiliteit. Parels die duidelijk maken dat Nederland al veel integrale oplossingen heeft die kunnen bijdragen aan het oplossen van de problematiek van de grote wereldsteden. Het is haar persoonlijke visie op hoe onze wereld er over een x-aantal jaar uitziet. En hoe wij meerwaarde creëren op onze planeet die steeds dichter bevolkt wordt. Imagro gelooft heilig in Sustainable Urban Deltas en is ambassadeur van Meiny’s gedachtegoed. We hebben haar visie vertaald naar een film en bidboek voor China, maar ook gevisualiseerd in een 3d-wereld. Deze interactieve presentatie is momenteel te zien op de Innovation Expo op luchthaven Schiphol.

Ontdek de Sustainable Urban Delta /

 

 

Co-creëren met jong talent /

inspirerend voor elk bedrijf

Imagro is continu in beweging. Naast ons werk voor een groot scala aan klanten in agri-, food en buitengebied, investeren wij in onze ambitie om betekenisvol te zijn. Wij willen relevant zijn voor de maatschappij en onze klanten helpen om hun positie in deze alsmaar veranderende wereld te vinden. Het afgelopen jaar hebben wij dat samen met getalenteerde studenten en alumni laten zien via een andere kijk op innoveren: onze Buitenboord Vernieuwingsmotor. Communicatieadviseurs en creatieve denkers Martine Frentz en Fabiënne van Grunsven zijn vanaf het begin  betrokken. In multidisciplinaire teams van jonge professionals werkten zij voor onder meer Riedel, Rabobank, Stegeman, telersvereniging Fossa Eugenia en Hela.           

Lees meer /

Bart onze nieuwe vormgever. Tijdens zijn stage maakte hij een spetterende indruk. Zo’n gedreven talent houden wij graag in onze stal. Bart is enorm breed geïnteresseerd. Een grafische alleskunner die zijn mannetje staat op het gebied van vormgeving, dtp, druktechniek, fotografie en… bhv. In korte tijd is Bart uitgegroeid tot de rechterhand van iedereen op de studio.
Inge is communicatieadviseur. Ze genoot haar opleiding aan de Academie voor Bouwkunst waar ze landschapsarchitectuur studeerde. Ze heeft gewerkt voor Alterra en was actief betrokken bij YFM Academie en Agri Meest Design. Ook is ze bedenker en uitvoerder van het project ‘Go Nuts’ - grootschalige varkenshouderij in voedselbossen in De Peel.
Fabienne is conceptontwikkelaar en communicatieadviseur. Ze is de creatieve smeerolie van elk klantteam. Een echte teamspeler die met haar creativiteit inspireert, motiveert en stimuleert. Fabienne is een aanjager en richtinggever pur sang.
Martine is eveneens conceptontwikkelaar en communicatieadviseur. Zij verstaat de kunst van helder analyseren tot in de puntjes. In het traject van analyse tot aan uitvoering komt haar ware kracht naar boven. Organiseren, richting geven en bijsturen. Martine inspireert en vuurt teams aan het maximale uit zichzelf te halen.

Meet the talents /

Bart /

Doelen die je deelt /

duurzaamheid.nl

Duurzaamheid.nl is een platform dat professionals inspireert om innovatief en toekomstgericht te kunnen ondernemen. In aanloop naar de Dag van de Duurzaamheid is het platform een bijzondere campagne gestart: 17 doeken die je deelt. Kinderen vertellen over de ’17 Global Goals for Sustainable Development’ zoals vorig jaar geformuleerd door de Verenigde Naties. 17 werelddoelen die een routekaart vormen voor een duurzame, eerlijke en rechtvaardige wereld in 2030.

'17 doelen die je deelt' is een initiatief van Anne-Marie Rakhorst. In de prachtige campagne vertellen 17 jonge, toekomstige ‘wereldleiders’ over duurzame doelen. Mooi om te zien hoe zij er tegenaan kijken en het onder woorden brengen. Kinderen hebben het onmiskenbare talent om grote zaken klein te maken. De ‘kracht van het kind’ geeft duurzaamheid een mooi gezicht. 

Volg de campagne www.17doelendiejedeelt.nl en het initiatief van Anne-Marie Rakhorst op www.duurzaamheid.nl.

imagro /

Imagro Magazine is een uitgave van Imagro. Met Imagro werken heeft zin en geeft zin. Wij werken elke dag aan het overbruggen van kloven. Tussen stad en platteland, maatschappij en markt, consument en producent. Maar ook tussen boer, burger, belangenbehartiger en beleidsmaker. Wij voegen sprankelende strategie en creativiteit toe aan onze brede kennis van de markt én het communicatievak. Daarmee komen we tot verrassend doeltreffende oplossingen. Wij kijken anders naar vraagstukken en zien daardoor meer.

Imagro
St. Janstraat 22
6595 AC Ottersum
T +31 (0)485 550 410
info@imagro.nl

Bezoek onze website op www.imagro.nl
Volg ons op social media:

Imagro/
Magazine